ONLINE VÝUKA s Microsoft Teams
SLEDUJTE, PROSÍM, PRAVIDELNĚ SVŮJ E-MAIL A TYTO STRÁNKY
7.C - středa 10.6 v 9:00 (odkaz v Teams v 8:45)
7.B - středa 10.6. v 10:00(odkaz v Teams v 9:45)
PŘIHLAŠ SE DO TEAMS!
___________________________________
7.B, 7.C: ZADÁNÍ 10.6. - 16.6.
Zkus splnit (odevzdat v Teams).
Informace zde jsou jen pro ty, kteří ještě s Teams nepracují.
1. KONTROLA ÚKOLU
Cvičení ve šk. sešitu a PS si zkontroluj podle klíče (bude zveřejněn na těchto stránkách během středy). Případné chyby oprav. Pod cvičení pak zapiš zkratku SP.K. Rodič podepíše, čímž kontroluje splnění úkolu, nikoli jeho správnost (to jsi udělal ty podle klíče)
2. PŘÍBĚH V AJ
Vyber si na následujících stránkách jeden příběh. Po jeho shlédnutí splň tyto úkoly do šk. sešitu (nebo na PC - ulož soubor, zašli v Teams Assignment):
a) popiš v pěti až sedmi krátkých větách v ČJ děj příběhu
b) vyber si v příběhu buď 4 věty nebo 10 slovíček - zapiš v AJ, přelož do ČJ
https://www.youtube.com/playlist?list=PLB1A76C5EED66760E
https://www.youtube.com/playlist?list=PL1ECF842014D455FD
https://www.youtube.com/channel/UC8mWYDxedkJmUReAiA3ze9w/featured
3. VYFOŤ A POŠLI: zápisky
_____________________________________
7.B, 7.C: ZADÁNÍ 3.6. - 9.6.
Zadání najdeš v PDF příloze zde + v Teams: Obecné/Příspěvky/Assignment
_________________________________
ZADÁNÍ 7.B a 7.C: 27.5. - 2.6.
Zadání najdeš v PDF příloze zde:
_______________________________
ZADÁNÍ 7.B a 7.C: 20.5. - 26.5.
Zadání najdeš v PDF příloze zde:
____________________________________________
7.B, 7.C: ZADÁNÍ 13.5. - 19.5.
1. Přepiš do sešitu v AJ, přelož do ČJ:
1. Summer is hotter than winter. 2. The weather in the south is nicer than in the north. 3. It is cooler and wetter today than yesterday. 4. Maths is more difficult than Biology. 5. Merecedes is more expensive than Ford. 6. John is frendlier than his sister. 7. Paris is more beautiful than Madrid. 8. The blue chair is heavier than the red chair.
2. Práce s učebnicí:
UČ str.61/cv.6 - zkus podle nápovědy seřadit za sebou podle velikosti sedm zmíněných kontinentů (od největšího po nejmenší), zapiš do sešitu.
3. Online procvičování (dvě cvičení vyfoť a pošli):
https://agendaweb.org/exercises/grammar/comparison/comparison-multiple-1
https://agendaweb.org/exercises/grammar/comparison/comparison-multiple-2
https://www.adelescorner.org/grammar/comparatives/comparatives1.html
4. Dobrovolný úkol - READING (ČETBA):
Viz předchozí zadání, jen teď čteme další kapitolu. Pokud jsi dosud nezačal, nevadí, můžeš začít teď první kapitolou. Následně si ověř své porozumění na prvním a druhém cvičení za kapitolou (Reading Check a Word Work, ta vyfoť a pošli). Budu si za to k sobě poznamenávat plusy a následně jedničky.
5. Vyfoť a pošli (19.5. do 18:00):
a) zápisky v sešitě
b) dvě online cvičení
c) pokud čteš (dobrovolné), cvičení za kapitolou
____________________________________
7.B, 7.C: ZADÁNÍ 6.5. - 12.5.
1. Kontrola úkolů z minulého týdne: Cvičení v PS si zkontroluj podle klíče (bude zveřejněn na těchto stránkách během středy). Případné chyby oprav. Pod cvičení pak zapiš zkratku SP.K. Rodič podepíše - kontroluje splnění úkolu, nikoli jeho správnost (to jsi udělal ty podle klíče).
2. Přídavná jména - práce s učebnicí:
a) UČ str.59/cv.5 , UČ str.59/cv.6, UČ str.59/cv.9 (dva řádky v zadání) - přečti si přídavná jména, zapiš si do sešitu (nadpis ADJECTIVES) ta, která jsou pro tebe nová (AJ + ČJ), příklad: DIFFICULT - OBTÍŽNÝ....atd.
b) Procvičování: použij zapsaná přídavná jména ze sešitu a utvoř 10 smysluplných dvojic PŘÍDAVNÉ JMÉNO + PODSTATNÉ JMÉNO, příklad: a windy day, a hilly country, an easy test..... atd.
c) Opaky - zkus vytvořit ze všech přídavných jmen na str. 58 a 59 co nejvíce dvojic přídavných jmen opačného významu (nadpis v sešitě OPPOSITES), příklad: CHEAP x EXPENSIVE
3. Online procvičování:
https://agendaweb.org/exercises/grammar/adjectives-multiple
https://agendaweb.org/exercises/grammar/adjectives-multiple-3
https://agendaweb.org/exercises/grammar/adjectives-1/index.html
https://agendaweb.org/exercises/grammar/adjectives-2/index.html
https://www.learningchocolate.com/content/opposites-1
https://www.learningchocolate.com/content/opposites-2
4. Dobrovolný úkol - READING (ČETBA):
Viz předchozí zadání, jen teď čteme další kapitolu. Pokud jsi dosud nezačal, nevadí, můžeš začít teď první kapitolou. Následně si ověř své porozumění na prvním a druhém cvičení za kapitolou (Reading Check a Word Work, ta vyfoť a pošli). Budu si za to k sobě poznamenávat plusy a následně jedničky.
5.Vyfoť a pošli (12.5. do 18:00)
a) zápisky v sešitě (ke cvičením z učebnice)
b) dvě z online cvičení
c) pokud čteš (dobrovolné), cvičení za kapitolou
_____________________________________________
Prezentace z online hodiny zde:
Děkuji za účast. Také děkuji za trpělivost těm, kterým se připojení nedařilo.
_______________________________________________
7.B, 7.C: ZADÁNÍ 29.4 - 5.5.
Zadání na tento týden najdeš v PDF příloze zde:
_____________________________________________
Procvičíme si slovní zásobu k tématu náš svět (our world), moje země (my country). Naučíme se několik nových slovíček.
a) UČ str.56/cv.1: prohlédni si obrázky, poslechni si slovíčka (pozor, v poslechu jsou 3 slovíčka navíc)
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=cz&selLanguage=cs
b) PS str.84/5: The world - Places (18 slovíček) - zapiš si pro Tebe nová slovíčka do sešitu (vždy v AJ i ČJ, někdo píše 6 slovíček, někdo 10..... podle toho, kolik jsi jich znal už dříve).
c) VĚTY do školního sešitu: utvoř 8 pravdivých vět podle vzoru. Zapiš, vyfoť a pošli.
- There is a bridge in my town. (v mém městě)
- There isn´t an island near my home. (blízko mého domova)
- There are mountains in my country. (v mojí zemi)
- There aren´t any hills near my village. (blízko mé vesnice)
2. ALFBOOK - Slovní zásoba (Příroda 1,2,3)
3. PROCVIČOVÁNÍ - THERE IS/THERE ARE
https://www.english-room.com/grammar/thereis_thereare.htm
https://school-english.de/english/uebungen/5klasse/thisare_ex2.htm
https://www.adelescorner.org/grammar/there_is/thereis.html
4. DOBROVOLNÝ ÚKOL - READING (ČETBA)
Viz informace v příloze z minulého týdne. Jen nyní pokračujeme druhou kapitolou (tedy stránky 4, 5 a 6). Na straně 7 pak zkuste horní cvičení. Zase si zapiš 6 nových slovíček. Nezapomeň mi napsat, jestli čteš. Budu vám za to udělovat malé jedničky.
5. VYFOŤ A POŠLI (v úterý 28.4. do 18:00)
a) libovolné online procvičování (1 fotka)
b) 8 vět ve školním sešitě (There is/ are.....)
c) pokud čteš, 6 nových slovíček ze druhé kapitoly
____________________________________
7.B, 7.C: ZADÁNÍ 15.4 - 21.4.
1. KONTROLA ÚKOLŮ Z MINULÉHO TÝDNE:
Cvičení, která jsi vypracoval do šk. sešitu, si zkontroluj podle klíče (viz sekce ŘEŠENÍ ÚKOLŮ). Případné chyby oprav. Pod cvičení pak zapiš zkratku SP.K. Rodič podepíše - kontroluje splnění úkolu, nikoli jeho správnost (to jsi udělal ty podle klíče).
2. OPAKOVÁNÍ, PROCVIČOVÁNÍ - PŘÍTOMNÝ PRŮBĚHOVÝ ČAS
Zopakuj si přítomný průběhový čas v následujících online cvičeních.Používáme ho pro popis probíhajících dějů. Potřebujeme AM/IS/ARE + sloveso končící na ING.Gramatické poučky máš také v PS, str.73/2.1-2.4.
https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests/present-progressive-1
https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/present-progressive/form/exercises?form02
https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/present-progressive/form/exercises?form04
3. PROJEKT: MŮJ DEN (MY DAY)
Během dne si zapiš 10 různých času a 10 různých činností, které jsi v danou chvíli vykonával. Popiš pak svůj den následujícím způsobem- používej přítomný průběhový čas, to znamená am/is/are+...ing.
Př. 7:45 It is quarter to eight. I am getting up. 11:30 It is half past eleven. My mum is cooking lunch.
Projekt vytvoř na A4 v ruce a doplň obrázky nebo ho vytvoř na PC a doplň obrázky. Projekt pošli (vyfocený nebo jako přílohu) a uchovej (vytištěný, pokud jsi tvořil na PC). Po návratu do školy odevzdáš.
4. DOBROVOLNÝ ÚKOL - READING (ČETBA)
Potřebuješ se přihlásit do https://www.oxfordlearnersbookshelf.com/.
Návod na registraci do systému najdeš zde na úvodní stránce.
Další informace k četbě zde:
5. VYFOŤ A POŠLI (21.4. do 18:00)
a) Z části 2 (online procvičování) pošli vyfocené jedno ze tří cvičení.
b) Projekt MY DAY (nebo pošli jako přílohu).
c) Pokud čteš The Skateboarder: slovíčka zapsaná do šk.sešitu.
d) Napiš mi, prosím, krátký komentář k dosud zadané práci z AJ. Jak vše stíháš, jaká cvičení Tě baví, co postrádáš apod. Moc děkuji.
__________________________
7.B, 7.C: ZADÁNÍ 1.-8.4.
1. KONTROLA ÚKOLŮ Z MINULÉHO TÝDNE:
Cvičení, která jsi vypracoval do PS nebo do šk. sešitu si zkontroluj podle klíče (viz sekce ŘEŠENÍ ÚKOLŮ). Případné chyby oprav. Pod cvičení pak zapiš zkratku SP.K. Rodič podepíše - kontroluje splnění úkolu, nikoli jeho správnost (to jsi udělal ty podle klíče).
2. PRÁCE S UČEBNICÍ:
Text str.52 (Meals and meal times) .
Přečti si text. Do sešitu nadpis Meals (co jíme). Z textu vypiš:
a) 5 názvů jídla nebo pití počitatelných, 5 názvů jídla nebo pití nepočitatelných
b) 10 nových slovíček (zápis v AJ a překlad do ČJ)
3. ONLINE PROCVIČOVÁNÍ UČIVA:
a) Much, many (procvič si)
https://www.helpforenglish.cz/article/2020031903-cviceni-many-much
b) Otázky v AJ (prostuduj si, zopakuj si, procvič si)
https://www.helpforenglish.cz/article/2006090703-otazky-v-anglictine
https://www.helpforenglish.cz/article/2009120703-zakladni-otazkovy-slovosled-pomucka
https://www.helpforenglish.cz/article/2006091101-tvoreni-otazek-cviceni
https://www.helpforenglish.cz/article/2006110501-questions-brad-pitt
4. VYFOŤ A POŠLI: zápisky ve školním sešitě (k UČ str.52)
_____________________________________________
7.B, 7.C: ZADÁNÍ 25.-31.3.
1) UČ str.48/ a comic, cv.1 a cv.2
(nadpis do sešitu Mut goes shopping)
a) Přečti si příběh o nakupování, poslechni si ho na následujících stránkách (str.48/cv.1)
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
b) cv.1 - zapiš do škol. sešitu 6 odpovědí
c) cv.2 - správné věty opiš do sešitu, chybné oprav a poté také zapiš do sešitu
POZOR: obě cvičení vyfoť a pošli
2) HOW MUCH, HOW MANY (Kolik?)
a) nejprve si nastuduj poučku vzadu v PS str.76/4.1 a 4.4
(jak uvidíš, rozhodující je, zda je podst. jméno počitatelné nebo nepočitatelné)
b) vypracuj PS str.38/cv.1 a 2, 42/cv.2 a 3
3) PRACUJ SE STRÁNKAMI: project fourth edition , unit 4
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/?cc=cz&selLanguage=cs
a) V sekci Vocabulary procvičuj ve cv.1 a 2 (POZOR: vyfoť a pošli).
b) V sekci Listening procvičuj rozhovor ve cv.1 - doplň, poslechni si, opakuj nahlas.
4) DOBROVOLNÉ PROCVIČOVÁNÍ
a) Libovolná cvičení na téma animals, food.
https://www.learningchocolate.com/category/animals
https://www.learningchocolate.com/category/food
b) Procvičuj si slovní zásobu jídlo.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-1
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-2
_______________________________________________________
7.B ZADÁNÍ 18.-24.3.
1) ofoť nebo naskenuj zapsanou slovní zásobu ve šk.sešitě (viz zadání 11.-17.3.) a pošli na email simonapavlikova@seznam.cz
2) cvičení v PS podepíše rodič, nekontroluje jejich správnost, jen jejich splnění
3) online výuka do Alfbook (7.ročník, AJ, Project 2) - obě cvičení My life, obě cvičení Animals, obě cvičení Food
4) v PS postupně doplňuj chybějící cvičení do
str.33 (k poslechu použij CD)
7.C ZADÁNÍ 18.-24.3.
1) ofoť nebo naskenuj hotová cvičení ve šk.sešitě (viz zadání 11.-17.3.) a pošli na email simonapavlikova@seznam.cz
2) online výuka Alfbook (7.ročník, AJ, Project 2) - obě cvičení My life, obě cvičení Animals, obě cvičení Food
3) v
PS postupně doplňuj chybějící cvičení do str.33 (k poslechu použij CD)
___________________________________________________
7.B, 7.C: ONLINE PROCVIČOVÁNÍ 18.-24.3.
Následující odkazy na online cvičení použijte k procvičování do příštího týdne, kdy naleznete na stránkách školy nová zadání. Po skončení online cvičení vyfoť ohodnocení (většinou označené jako YOUR SCORE) a do úterý 24.3. 20:00 pošli alespoň 3 takové fotografie, potvrzující tvoji domácí přípravu.
LEARNING CHOCOLATE: vyzkoušej si různé varianty cvičení (výběr nahoře v liště)
https://www.learningchocolate.com/content/ordinal-numbers-1
https://www.learningchocolate.com/content/ordinal-numbers-2
https://www.learningchocolate.com/content/ordinal-numbers-3
BRITISH COUNCIL: podívej se na video a vypiš do sešitu 3 počitatelná a 3 nepočitatelná podst.jména
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/beginner-grammar/countable-uncountable-nouns
PROCVIČ SI DATUMY, ŘADOVÉ ČÍSLOVKY (proveď kontrolu=CHECK)
https://www.focus.olsztyn.pl/dates-in-english.html#.XnDET3JKjIX